Besparen terwijl je belt, sms't of mobiel op internet gaat? Het kan en is erg makkelijk! |
De kosten van het gebruik van al die mobiele telefoons zijn een vaste maandelijkse uitgave. Besparen op je vaste kosten is steeds een goed idee: het levert je elke maand opnieuw geld op. GSM en smartphone zijn geen uitzondering op deze regel.
De kosten voor bellen, sms'en en mobiel internetten zijn de laatste jaren steeds gedaald. Dat is leuk nieuws. Er is zelfs nog beter nieuws: als je de aanbieders van mobiele telefonie tegen elkaar uitspeelt kan je een nog lagere prijs krijgen en zo heel wat geld besparen.
Hoe doe je dit? Het is eigenlijk best eenvoudig.
In Belgiƫ is er de handige website bestetarief.be waarop je met enkele muisklikken en een paar basisgegevens de voor jou voordeligste aanbieder van mobiele telefonie kan vinden.
Ook voor Nederland is er een gelijkaardige site bellen.com waarop je snel een aantrekkelijke nieuwe aanbieder van mobiel bellen, sms'en en internetten kan ontdekken.
Allemaal mooi, maar wat levert veranderen van mobiele operator nu eigenlijk op? (Cijfers: mei 2013, profiel gemiddeld gebruik, zonder toestel).
Voor Belgiƫ: de duurste aanbieder kost je 18,- euro per maand, de goedkoopste daarentegen vraagt maar 9,- euro per maand.
Dat is een verschil van 108,- euro per jaar. Dat is een maandelijkse besparing van 9,- euro, een besparing die elke maand terugkomt.
Voor Nederland: de duurste aanbieder kost je 35,- euro per maand, de goedkoopste daarentegen vraagt amper 2,99 euro per maand.
Dat is een verschil van meer dan 380,- euro per jaar. Op je maandelijkse rekening is dat een besparing van 32,01 euro, elke maand opnieuw.Honderden euro’s per jaar extra betalen voor een perfect gelijkwaardige dienst? Zelden een goed plan.
Overstappen van aanbieder van mobiele telefonie bespaart je meteen handen vol geld. Doen dus!
Besparing: enkele honderden euro’s per jaar.
P.S.: nog een extra bespaartip voor gevorderden.
Heb je de goedkoopste aanbieding voor mobiel bellen, sms'en en surfen gevonden? Aarzel niet en contacteer de klantendienst van je huidige provider. Leg hen de situatie uit: je hebt een goedkoper aanbod en bent bereid om over te schakelen naar een andere aanbieder.
Wie weet doet je aanbieder een mooi tegenaanbod en kan je nog wat extra geld besparen. Doet hij het niet: dan ben je niets kwijt (vragen staat tenslotte vrij) en stap je gewoon over naar de nieuwe provider.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Ga je akkoord of juist niet? Heb je nog een leuk idee? Laat het hier weten!